Geweldige Gewelven

Maak een spannende tocht over de gewelven van de Akerk en kijk uit over de stad Groningen. Van onderduikers, tot een verwoestende blikseminslag, wandelend vlak onder het dak hoor je allerlei bijzondere verhalen uit haar 800-jarig bestaan.

Tijdens dit programma voor het voortgezet onderwijs ontdekken de leerlingen onder leiding van een ervaren museumdocent de kerk en de gewelven. Ze komen op plekken waar weinig mensen ooit zijn geweest. De rondleiding is interactief en betrekt altijd de ervaring en interesse van de (jonge) bezoekers. De focus ligt inhoudelijk op de bijzondere elementen in de kerk die haar lange geschiedenis illustreren. Wil je een ander thema belichten met jouw klas? In overleg is het mogelijk om een specifiek onderwerp naar de voorgrond te halen tijdens het programma, zoals de architectuur, religieuze geschiedenis (katholicisme en protestantisme) of bouwgeschiedenis.

Voor de tocht over de gewelven moeten de leerlingen goed ter been zijn, in verband met de vele trappen die we beklimmen.

Aanvraagformulier