Programma's

Hieronder vind je ons aanbod in Garmerwolde, waar feesten en vieringen uit verschillende culturen centraal staan. Reserveren kan via het boekingssysteem. Klik op de programma's voor meer informatie. Op aanvraag ontvangen we ook speciaal onderwijs.

Feest in Garmerwolde

Zo ziet een klassenbezoek eruit!

Bezoek in het weekend

Ieder weekend kun je de toren bezoeken, door een entreekaartje te kopen bij OSO, in het ontvangstgebouw op het terrein. Kijk ook eens op www.inspiratiecafe-oso.nl.

Wil je met een groep langskomen, maar niet in het weekend? Stuur ons dan een mailtje, dan bespreken we de mogelijkheden.

De middeleeuwse kerk is dagelijks gratis open voor bezoekers. Meer over kerk Garmerwolde

Virtuele toren

Neem alvast een kijkje in de toren met de tentoonstelling Feest! In Oost en West.

Bekijk de toren in VR!

Weet wat je viert

We zijn allemaal vrij met Pinksteren, maar waarom eigenlijk? En welke feesten worden er nog meer in Nederland gevierd? De tentoonstelling 'Feest! In Oost en West' in de toren van Garmerwolde is onderdeel van het landelijke project 'Weet wat je viert', geïnitieerd door Museum Catharijneconvent in Utrecht, in samenwerking met tien andere musea. Het doel is kinderen open met elkaar in gesprek laten gaan over hun cultuur en tradities. Ieder museum heeft zijn eigen feest-programma. Groninger Kerken koos Garmerwolde als locatie, omdat daar in de gewelfschilderingen al twee feesten te zien zijn: Kerst en Pasen. In de toren leer je op spectaculaire wijze acht christelijke en islamitische feesten kennen.

Kijk op www.weetwatjeviert.nl voor andere locaties en informatie over feesten.

WWV RGB 2400dpi