Lesmateriaal

Hieronder vind je alle lesmaterialen - gratis te downloaden. Hiermee kun je zelf aan de slag met je klas. Onderdeel van iedere lesbrief is een bezoek aan een kerk in de buurt. In het materiaal zitten tips voor het bezoek, zoals kijk- en discussievragen. De leerlingen gaan actief aan de slag in het gebouw. Groninger Kerken is eigenaar van meer dan 100 kerken in de provincie, er is dus altijd wel eentje bij jou in de buurt. Kijk maar eens op deze kaart.

Wil je een compleet verzorgd programma boeken? Kijk dan bij Op locatie voor het aanbod.

Begeleiding

In al onze kerken zijn vrijwilligers actief. Bij hen kun je terecht om een afspraak te maken of de sleutel te lenen. Soms zijn zij bereid een klas rond te leiden. Je vindt de contactgegevens op de kerkensites. Hiervoor ga je naar kerk[plaatsnaam].nl (bijvoorbeeld kerkbierum.nl) of klik door via de kaart van Groninger Kerken. Daar vind je ook informatie over (de geschiedenis van) de kerk

Wil je graag een Schoolkerkdocent inhuren om een van deze lessen met jouw klas te doen? Stuur dan een e-mail naar info@schoolkerk.nl, dan bespreken we de mogelijkheden.